Posledným modelom pneumatík na letné obdobie, ktoré sme vybrali do nášho výberu, sú Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Tieto pneumatiky ponúkajú výborný komfort pri jazde, nadpriemernú priľnavosť za mokra a ďalšie sympatické vlastnosti.
Hodnotenie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Výborné
V prvom rade kladne hodnotíme priľnavosť a ovládateľnosť pneumatík aj za mokra. Gumy majú krátku brzdnú dráhu na suchom aj mokrom povrchu. Tieto pneumatiky sa nezľaknú ani vyššej rýchlosti. Nevýhodou pneumatík Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 je ich slabá úspornosť paliva.
Jazdné charakteristiky
Letné gumy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 ponúkajú solídne vlastnosti. Majú vynikajúcu priľnavosť na suchej aj mokrej vozovke. Zaradené sú do najvyššej triedy priľnavosti, čo taktiež hovorí o ich vynikajúcej trakcii. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 sú pneumatiky vhodné aj pre športovo ladených používateľov. Aj vo vyšších rýchlostiach si zachovávajú skvelú ovládateľnosť. Pneumatiky sú navrhnuté tak, aby mali rozšírenú kontaktnú plochu pri brzdení. Dôsledkom toho je, že majú krátku brzdnú dráhu na mokrej i suchej vozovke.
Ďalšie vlastnosti
Tieto pneumatiky disponujú rýchlostným indexom Y (300 km/h). Ako sme už spomenuli, sú vhodné aj na jazdu vo vyšších rýchlostiach. Hlučnosť týchto pneumatík dosahuje hranicu 70 dB, čo je dobrá hodnota. Index nosnosti pneumatík je 94.
Životnosť a úspora paliva
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 majú jemnú zmes obohatenú o extra dávku siliky. Okrem toho, že takáto zmes má nadštandardné vlastnosti z hľadiska priľnavosti a ovládateľnosti, má pozitívny vplyv aj na životnosť pneumatík. Pri športovejšej jazde však musíte očakávať rýchlejšie opotrebovanie.
Jedinou významnou slabšou stránkou týchto pneumatík je ich horšia hospodárnosť s palivom. Valivý odpor je trochu vyšší a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 boli zaradené do triedy úspory paliva E, čo je dosť zlý výsledok.
Vlastnosť | Hodnota |
Šírka | 235 |
Profil | 45 |
Vnútorný priemer | 17 |
Index nosnosti | 94 |
Index rýchlosti | Y |
Úspornosť paliva | E |
Priľnavosť za mokra | A |
Hlučnosť | 70 dB |
Diskusia u článku